Galopare | Rotatia masinii de-a lungul unei axe orizontale, care face ca partea din fata si cea din spate sa penduleze in sus si in jos. Plonjarea si apuparea constituie miscarea de galopare a masinii. |
|
Galopatul motorului | Mers neuniform al motorului la ralanti, cu trepidatii, care se manifesta fie printr-o variatie neregulata a turatiei motorului (amestec prea sarac) fie printr-o variatie ritmica a turatiei (amestec prea bogat). |
|
Gama de putere | Intervalul de rotatii pe minut, definit in mod subiectiv, in care motorul dezvolta o parte substantiala din puterea sa maxima. Gama de putere variaza in general de la o valoare putin sub momentul de rotatie maxim al motorului pana la o valoare putin peste puterea maxima a motorului. |
|
Gazul de ardere | Reprezinta toate emisiile sub forma de gaze pe care le degaja motorul prin teava de esapament. Acestea sunt de obicei transformate chimic in catalizator, in scopul curatarii. |
|
Geam de far intr-o s | Far principal de automobil dintr-o singura bucata in care filamentul este parte integranta din far iar lentila formeaza tubul. |
|
Geam electric | Exprimare laconica pentru geamul de usa prevazut cu mecanism de ridicare-coborare actionat electric. |
|
Generator | Un mecanism care transforma energia de rotatie in curent continuu. Generatoarele erau folosite la modelele vechi de masini pentru a asigura energie electrica vehiculului. |
|
Generatorul de gaz | Dispozitiv pirotehnic care, printr-o combustie declansata in mod controlat, degaja aproape instantaneu azot si alte gaze necesare umplerii airbagului. |
|
Geometria directiei | Grupul de variabile de constructie, exterioare mecanismului de directie care influenteaza comportamentul directiei, si care include unghiul de cadere a rotilor, unghiul de fuga al rotilor, raza de frecare, convergenta rotilor din fata si remanenta. |
|
Girofar | Lampa cu lumina colorata (albastru, rosu sau galben), rotativa si cu sclipiri intermitente, montata pe acoperisul unor autovehicule pentru a atrage atentia celorlalti participanti la trafic, in scopul de a circula cu atentie sporita, pentru a evita posibile accidente, sau de a acorda prioritate in trafic autovehiculului in cauza, potrivit prevederilor legale. |
|