Cifra cetanica | Vezi: indice cetanic. |
|
Cifra octanica | Numar care masoara rezistenta benzinei la detonatie (aprindere prematura). Cu cat este mai mare cifra octanica, cu atat mai mica este probabilitatea unei detonatii. O cifra octanica mare (peste 91) este utila doar daca producatorul masinii o recomanda in mod expres. Octanul este de fapt o hidrocarbura (C8H18). |
|
Cilindru | Cavitatea tubulara goala pe dinauntru aflata in blocul de cilindri, in care pistonul se misca si in care are loc combustia. In general este facuta din otel turnat, ca parte componenta a blocului de cilindri. |
|
Clapeta de accelerat | Este o usita pe traseul de aspiratie care regleaza aerul ce patrunde in motor. Deschisa total inseamna accelerat la maximum, iar la mersul in gol ea este aproape total inchisa. |
|
Clima | In jargonul automobilistic, sistem de climatizare; aer conditionat. |
|
Climatronic | Sistem de aer conditionat controlat electronic. Temperatura setata este mentinuta constant, fiind monitorizati, in acest scop, o serie de parametri, cum ar fi: turatia ventilatorului, debitul si distributia aerului etc. |
|
CMC sau cmc | Vezi: cc. |
|
CO | Prescurtare pentru monoxid de carbon, gaz evacuat in urma arderii incomplete din motor |
|
CO | 1 - Abreviere pentru cifra octanica (v. cifra octanica). 2 - Formula chimica si simbolul monoxidului de carbon, emisie poluanta ce se regaseste in gazele de esapament si are limite maxime admise reglementate |
|
Cod VIN | Vezi: numar de identificare vehicul |
|